Yuverta vmbo Amersfoort

Yuverta vmbo Amersfoort verzorgt onderwijs in alle vier leerwegen van het vmbo, waaronder de theoretische leerweg (mavo). Het is een kleinschalige school met vriendelijke duidelijkheid en korte lijnen.

De leerling volgt naast vakken als Nederlands, Engels, wis- en natuurkunde, de vakken bloemsierkunst, dierverzorging, kas/tuin, plantenteelt, voeding en design. Leerlingen worden geplaatst in een zogenaamde dakpanklas. Dit is een klas met twee niveaus (basis/kader of kader/gl/tl). Hierdoor is er volop ruimte om te ontdekken welk niveau het beste bij een leerling past.

Er wordt niet alleen geleerd uit boeken. Leerlingen gaan ook aan het werk met opdrachten waarbij ze iets moeten bedenken of onderzoeken. In één klas wordt dit schooljaar voor verschillende vakken een iPad ingezet. Hierdoor werkt elke leerling op zijn eigen manier en in zijn eigen tempo. In het derde leerjaar gaat elke leerling verder in de meest passende leerweg om een diploma te halen.

Bij leerlingen met een specifieke ondersteuningsbehoefte wordt per leerling gekeken wat nodig is en of wij dit kunnen bieden. De begeleiding van docenten en leerlingen wordt gedaan door het begeleidingsteam. Dit team bestaat uit een zorgcoördinator, coördinator onderwijsondersteuning en een orthopedagoog. Door de verschillen in expertise is het team breed inzetbaar. Het begeleidingsteam biedt doelgerichte begeleidingstrajecten aan om de kennis en vaardigheden te vergroten van zowel docenten als leerlingen.

Yuverta vmbo Amersfoort

Bergenboulevard 11
3825 AG Amersfoort

E-mail: amersfoort@yuverta.nl
Telefoon: 033 - 480 13 31
Website: Bezoek website

Bestuur

Stichting De Drie AOC's

Schoolsoorten

vmbo-b, vmbo-k, vmbo-(g)t

Denominatie

Algemeen bijzonder

Ondersteuningsaanbod

In samenwerking met De Kleine Prins is er specifieke aandacht voor en begeleiding van leerlingen met lichamelijke beperking en chronische ziekte. De school zet gericht expertise en aandacht in voor leerlingen met dyslexie, taal- of leesproblematiek.

Veilige omgeving

Uit onderzoeken blijkt dat alle betrokkenen de school als een veilige omgeving beschouwen. Er is een vertrouwenspersoon. Er wordt gewerkt met protocollen.

Structuur

Er is een duidelijke structuur waarin ondersteuningsvragen eerst door de mentor worden opgepakt, in overleg met collega’s, vervolgens door het begeleidingsteam en externe expertise.